Friday, 17 June 2016

Komander Kesatria


Assalamualaikum.

Lama dah aku menghilang tak update apa-apa cerita dekat blog ni. Sekarang ni aku dah masuk sem 2. Asalnya aku tulis ni masa cuti sem haritu tapi dah terlajak sampai ke harini.Sebenarnya aku nak cerita tentang LIBK (Latihan Intensif Bakal Komander). Masa aku dekat sekolah,tak kiralah sekolah rendah ataupun sekolah menengah, aku memang tak aktif dalam bidang sukan ataupun senang cerita kokurikulum. Nak kata aku aktif dalam bidang akademik tu tak adalah tapi aku banyak masuk pertandingan dalam bidang akademik berbanding kokurikulum.Biasanya kalau aku masuk pertandingan dalam bidang sukan memang aku takkan menang. So, sebab itulah aku tak sukan sangat bersukan ni.


Bila aku masuk Universiti, nak kata aktif tu tak adalah tapi aku sanggupkan diri aku untuk cuba benda baru. Masa sem 1 ada koko, ada kawad kaki. Aku beranikan diri untuk masuk dan menyertai Komander Kesatria UiTM Seremban 3. Komander Kesatria ni bukannya berkawad je. Sebelum bergelar Komander mestilah ada kursus. LIBK.









 Tangan tu bukan tangan lelaki tu. Jangan salah faham.









This is me.



Dah sebulan berlalu, bila nak cerita balik memang dah lupalah kan.
Next, KKEC (Komander Kesatria Endurance Challenge).
Program Komander Kesatria.
Program ini untuk menguji ketahanan. Banyak kenangan manis. Dapat bergaul dengan Komander senior. Dapat kenal dengan Komander UiTM yang lain.



















 




P/S: Yang gelap, baru lepas balik LIBK, tak sempat nak cerahkan kulit.